Подборът на храната е много важен за постигането на резултати. Но понякога изборите ни не се оказват особено подходящи. Какво имаме предвид? Влизате в магазин за здравословни храни, виждате надпис “здравословно” на опаковката и директно купувате дадената стока. Но какво се оказва в действителност? Ако прочетете етикета, има голяма вероятност да разберете, че съдържанието на захар, мазнини и други подобни съставки, не само не е пропуснато, но и дори количеството им е голямо. Изводът е: не всяка храна, рекламирана като полезна, е в действителност такава. Много често надписът “здравословно” е просто маркетингов трик. За да си спестите излишните калории и неблагоприятното стечение на обстоятелствата, е необходимо просто да обръщате внимание на етикетите. Едно неписано правило гласи, че ако има съставка, която е непозната за нас, просто не купуваме продукта.

Ако сте от хората, които проучват обстойно съдържанието на храните, но не постигате напредък, има голяма вероятност просто да не следите за количеството и обема на порциите. Всяка допълнителна лъжица ориз, всеки екстра бадем или добавен плод – всичко това рефлектира върху общия брой приети калории. И в тези случаи самозаблуждението е следното – храня се здравословно, но не отслабвам. Реалността говори, че енергийният дефицит не е изпълнен или с други думи: приемате повече, отколкото изразходвате. Решението? Просто намалете количеството на храната или увеличете движението. И в двата случая ще забележите положителната промяна съвсем скоро.