Ако има един стереотип, свързан с тренирането, в който всяка дама е вярвала (или продължава да вярва), то той е, че жените не бива вдигат тежести, защото:
• е опасно
• ще се превърнем в мъже и няма да ни стават любимите дънки
• понеже приятелка на братовчедка на моя позната не вдигала, а е била 50кг

В действителност тренирането с по-големи тежести може да бъде опасно, ако се извършва с лоша форма, но това важи и за всеки друг тип тренировки. Затова е добре в началото да се консултирате с професионалист.

По отношение на второто опасение- жените, които гледате във фейсбук и инстраграм да си показват мускулестите бедра и пълния комплект плочки са фитнес модели, бодибилдери или просто големи маниаци на тема фитнес. Те са напълно отдадени на тялото си и са готови на много жертви в името на успеха. Но нека да бъдем откровени- 99% от вас не са такива. Така че шанс да имате мускули като тях е близо до 0% освен ако не си промените начина на живот на 100%.

Друга зависимост, която не се взима предвид е разликата в хормоналните нива при мъжете и жените. Най-просто казано- жените не произвеждат толкова тестостерон колкото мъжете, което е причината да е доста по-трудно за една жена да има големи мускули.

Правилното тренирането с тежести е ефективен начин да бъдеш по-силна, по-здравословна и да изглеждаш като човек, който се грижи за себе си, а не просто яде марули, за да носи размер XS.

Get Fit
stop saying tomorrow