Поне веднъж в живота си всеки от нас е изпитвал неприятното усещане на болката в кръста. Макар в някои случаи да отминава от самосебе си, болката е сигнал, че нещо в тялото ни не е наред. При невзимане на мерки, леката болка може да се превърне в сериозен проблем, пречещ ни да водим пълноценен начин на живот поради ограничените ни възможности за движение.

Някои от най-често срещаните причини за болката в кръста са:

  • Слаби коремни мускули
  • Липса на гъвкавост в мускулите на задното бедро и седалището
  • Неправилна техника при трениране или прекалено бързо прогресиране, към което тялото не успява да се адаптира
  • Неправилна стойка

Слабите коремни мускули, които не успяват да стабилизират кръста, са свързани с недостатъчното спортуване, както и заседяването, което е и причината за натягането на задните бедра и мускулите около таза. При седене те са в съкратена, но липсваща напрежение позиция, което води до ограничаване на мобилността в тази зона. Като резултат се получава ограничено движение на тялото и потенциална болка.

За да избегнем или намалим болката, прочетете статията „Как да се преборим с болките в кръста.“

Get Fit
Stop saying tomorrow