Съвременният начин на живот и работа, предимно свързана със седенето пред компютър, оказват неблагоприятно влияние върху начинa, по който функционират телата ни. Това влияние може да бъде усетено в още по-голяма степен сега, когато ни се налага да живеем в условията на световен локдаун. 

Какви са последиците от това?


1. Болки и дискомфорт в областта на врата, гърба, кръста. Ежедневното заседяване пред компютъра натяга определени мускулни групи, като същевременно с това разтяга и отслабва мускулите-антагонисти. Това води не само до наличието на постоянен дискомфорт, но и допълнително влошава физическото състоянието, причинявайки изкривявания и подгърбване. Как да се справим? Единственото адекватно решение е движението – тренировки, разтягания – всичко, което раздвижва мускулатурата. И нека не подценяваме положителното влияние на бързите разтягания/натягания в почивките. Тези упражнения отнемат само няколко минути, но със сигурност ще подпомогнат правилната стойка.

2. Коленете и китките също могат да бъдат засегнати – много често не наблюдаваме положението на тялото си, докато работим. Но ако прекарваме средно по осем часа на ден/ пет дни в седмицата с кръстосани и сгънати под стола крака, това отново ще доведе до разтягането на едни мускули и натягането на други. Щом това се случи, е твърде вероятно да започнем да изкривяваме коленете или стъпалата. А както знаем – стъпалата са основата на къщата – ако те не са в правилна позиция, постройката няма да е стабилна. Как да се справим? Отново чрез тренировки и движение. Наблюдението и корекцията на позицията на краката ще допринесе за положителната промяна.

3. Дишането също е пряко засегнато от неправилната стойка. Съвременният човек е забравил как да диша дълбоко и качествено. С развитието на технологиите и появата на професиите на новото време, повърхностното дишане е нещо обичайно. Кислородът е задължително условие за нашето съществуване, за поддържането на процесите в тялото, дори и за постигането на резултати в тренировъчната зала. Подгърбването обаче води до непълноценно, повърхностно дишане. Как да се справим? Следим за изправената позиция на тялото през целия ден. Дихателните техники и практики също са чудесно решение в случая.