Празничните пиршества със сигурност се отразяват неблагоприятно на формата ни и ни подтикват към крайни и неподходящи действия. Кои са основните грешки, които допускаме?

  1. Преминаваме на детокс режим

Чувството на тежест не е приятно за никой, но това не е повод да се отказваме от пълноценната храна. Детокс режимите в повечето случаи са тежки и изтощителни. Колкото по-ограничаващ е един режим, толкова по-труден става за изпълнение. А заедно с нарастващата трудност, вероятността да се откажем от него също се увеличава. С други думи, освен ако не сме супер мотивирани и нямаме желязна дисциплина, няма смисъл да започваме нещо, което ще е със съмнителна продължителност. Вместо това можем да се фокусираме върху правилния подбор на храна и изключването на тези стоки и продукти, които не са полезни за нас. 

Traditional breakfast with bacon and fried eggs; Shutterstock ID 215754280; Job (TFH, TOH, RD, BNB, CWM, CM): Taste of Home


2. Тренираме прекалено усилено

Тренировките са прекрасна дейност и със сигурност ни помагат не само да изглеждаме, но и да се чувстваме добре. Ползите от тях са многобройни. Но в желанието си да постигнем резултати по-бързо, е напълно възможно да претренираме. Ако не сме били активни продължително време, е добре да дадем време на тялото, за да се върне към старата си форма. Ако го поставим в ситуация, в която го “наказваме” за храната, консумирана по време на празниците, ще предизвикаме единствено завишен стрес и изтощение. Най-добрият начин да подобрим формата си, е като го бъдем постоянни и тренираме с удоволствие, а не, защото искаме да се самонакажем.

3. Не харесваме себе си

Понатрупаните по празниците килограми са в състояние да понижат самочувствието ни и да предизвикат отрицателни действия в живота ни. В този момент е много важно да запазим самообладание и да не се поддадем на негативните мисли и чувства. Колкото по-малко “бомбардираме” съзнанието си, толкова по-малки остават нивата на стрес. А както всички знаем, повишеният кортизол може да предизвика допълнително покачване на килограми. Тренировките, подходящата храна и мотивацията за постигането на резултати са напълно достатъчни, за да предизвикаме положителна промяна.