След като вече разбрахме кои са причините да ни боли кръста, ще продължим с конкретни съвети как да намалим или избегнем дискомфорта.

Както вече казахме, една от причините за болката е слабост в коремната област. Лесен начин да променим това е чрез планка.
За да бъде правилно изпълнено упражнението:

  • Застанете на лакти на земята.
  • Изпънете краката назад, повдигайки тялото нагоре.
  • Стегнете максимално корема и дупето, за да избегнете извиване в кръста.

Планкът има различни вариации – може да бъде изпълняван на колене, което ще го улесни, както и с прави ръце. Дръжте позата за около 30 секунди и повторете три пъти.


За най-добър разултат, направи нашето 30 дневно планк предизвикателство. Виж тук.

Когато пък трябва да вдигнем нещо тежко от земята трябва да:

  • Избутаме таза назад с леко присвити колене докато усетим напрежение в задните бедра
  • Изпъчим гърдите си, активирайки по този начин мускулите на гърба
  • Стегнем силно корема си

Така предпазваме гръбнака си от излишно и прекалено натоварване.

Изключително важна е и правилната стойка. Изгърбването, причинено от дълго седене, е в дъното на силно натягане на някои мускули и отслабване на други. Повече информация за неправилната стойка може да намерите тук.

 

Get Fit
stop saying tomorrow