Коляното е най-голямата и една от най-сложните стави в човешкото тяло. Това е определящо за уязвимостта му и ето няколко причини защо може да усещаме болки в него:

*неправилна стойка (прочети как да я оправиш тук)

*наднормено тегло

*недостатъчно  или неправилно физическо натоварване

*слаби или натегнати мускули на краката

Каквато и да е причината обаче, резултатът е един и същ – нарушаване на баланса в тялото, дискомфорт и липса на оптимално движение. Упрацненията с крака като клякане, напади, тяга, скоци и бягане са едни от най-енерго изразходващите и ни помагат да влезем в добра форма или да стоим в нея. Но с  травмирани стави горепосочените са трудно изпълними, което съответно може да доведе и до напъляване. Това естествено води и до психологически дискомфорт, което затваря кръга на проблемите.

Справянето със ситуацията зависи от спецификата й и в следващата ни статия ще говорим за някои конкретни движения, които помагат за намаляване на болката. Освен тях обаче е важно всеки ден да се движим, да внимаваме с  теглото си, за да не оказваме прекалено голямо напрежение върху ставите, а тренирането ни да бъде съблюдавано от професионалисти.

 

Get Fit
stop saying tomorrow