След като говорихме за едни от най-честите причини за болките в коленете, ще разгледаме няколко упражнения, които да облекчат дискомфорта и евентуално да премахнат причината за проблема.

Ако предимно ежедневието ти преминава в седнало полежение или не разтягаш и загрявш по време на тренировките си, почти сигурно е, че предният ти бедрен мускул ще бъде натегнат. Това може да доведе до напрежение в капачката и ето какво трябва да направиш:

• застани с едното коляно на земята (докато глезенът е опрян на диван / стол), а другият крак да стъпи отпред

• предният крак да бъде сгънат на 90° в коляното

• избутай таза бавно напред, докато не усетиш разтягане в задния крак и дръж за 30-60 сек на крак и повтори

 

Друга основна причина е неправилната стойка, която ние в Get Fit акцентираме постоянно (прочети как се получава тук). За да не получаваш дискомфорт от нея, обърни внимание на следните фактори:

• изнесени ли са ми рамената и главата напред?

• клякам с повдигнати пети или не?

• когато стоя, пренасям ли тежестта на тялото напред или не?

 

Ако отговорът на горепосочените е “ДА”, това значи, че най-вероятно болката в коляното идва от тях и е редно да ги коригираш. Ако все още не знаеш как, продължавай да четеш статиите ни или се свържи с нас, за да ти помогнем.

 

Get Fit
stop saying tomorrow