Китката е една от най-мобилните и същевременно уязвими части на тялото ни и без значение дали водиш заседнал или активен начин на живот може да изпиташ дискомфорт в нея.

Болките в тази област не се свързват само с травми, причинени от падане и навяхване. Най-често причина са повтарящите се или продължителни действия с ръцете от ежедневието. Работещите на бюро често срещат този проблем, както и хора, работещи с ръце – фризьори, зъболекари, художници и т.н.

Трениращите също не са застраховани от болки в тази зона. Особено тези, които изпълняват движения с лоша техника и поставят прекалено голямо напрежение на китките си преди да са станали достатъчно здрави. Липсата или недостатъчното им загряване преди движения като лицеви опори също увеличава възможността от появата на дискомфорт.

Спорадичната или лека болка, ако бъде неглижирана, малко по малко се изостря и се превръща в хроничен проблем, труден за оправяне и игнориране, тъй като ни съпътства във всяко движение, в което участва китката. Затова в следващата статия ще се съсредоточим на упражнения за китките и полезни съвети как да се справите с дискомофорта.

 

Get Fit
stop saying tomorrow